Ztaffis pokerblogg

2009-09-17
17:00:49

The power of positive thinking
En av världens bästa pokerspelare, och en av mina personliga favoriter, Mike Matusow var förut känd för sina utbrott vid pokerborden. Idag är han en betydligt lugnare och mer harmonisk spelare, han började nämligen studera ämnet The power of positive thinking.

The power of positive thinking går ut på att man alltid ska se det positiva i livet, man ska tro att goda saker kommer hända, då gör de även det. Jag har nu bestämt mig att börja tänka som Mikey och alla andra positiva tänkare. Jag menar vad hjälper det att sitta och tracka någon för att den personen råkade dra ut flushen på rivern eller för att han råkade ha den bättre handen? Nä, exakt, det hjälper inte ett dugg och är dessutom otroligt dumt. Istället för att göra dom här dumma sakerna kan man istället skratta och säga "nice hand" som att ingenting skulle ha hänt. Efter en såkallad "Bad beat" ska man bara tänka att "nästa hand kommer jag att dubbla upp", eller "wow, jag dubblade upp, nu känner jag att jag kommer lyckas!". Positive thinking går alltså även ut på att lura sin hjärna, att alltid känna sig lugn och harmonisk, även efter en bad beat. Om man försöker tänka så, så kommer allting att kännas mycket roligare vid pokerborden, och även i livet.

GL!



Kommentar:
#1: henke

jäkligt bra skrivet, jag tror man nästan måste tänka så iaf i downswingar, annars gular man nog varje tung period.

om jag inte minns fel så va det väl va mikey alltid gjorde för.



GL HF

2009-11-11 @ 07:04:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: